View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Fri Nov 04, 2011 10:46 am Post subject: |
|
|
Posledné meranie zahŕnalo aj cestu ZA- Brno a späť, počet km celkovo: 629,7 km spotreba 36,390 litra čo predstavuje priemer 5,77 l/100 km Vhľadom na dialnice, rýchlostné cesty a horský terén po ceste absolútna spokojnosť _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Gek
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Sat Dec 10, 2011 8:08 pm Post subject: |
|
|
Dnes ráno jsme pokořili 40 000 kilometrů.
Odpoledne tankovačka a spotřeba 6,7. Dlouhodobou nevím, protože si ji nezapisuji. _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
|
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Tue Jan 03, 2012 9:04 pm Post subject: |
|
|
No, nevím kde to dát, když, tak to přesuňte do správného vlákna....
Dned nové informace ke spotřebě paliva při neutrálu a při zařazené rychlosti...
http://www.auto.cz/chcete-jezdit-usporneji-vyrazujte-64058
Takže opět z kopce vyřazovat... _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Jan 04, 2012 6:56 am Post subject: |
|
|
Neviem, ako presny je palubny počitač, ale pri klesaní si ho vynulujte a vyradte rychlost a nenapočíta žiadnu spotrebu. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Jan 04, 2012 8:13 am Post subject: |
|
|
Ono záleží od klesania, lebo sú klesania, kde motor auto zbytočne brzdí, vtedy je lepšie vyradiť neutrál Inak cca tak ako popisujú jazdím už dlhšie a ako ste si asi všimli aj tu na fóre, dosahujem slušné, väčšinou podpriemerné spotreby oproti výrobcovi _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Jan 04, 2012 9:54 am Post subject: |
|
|
ako-tak slusny clanok, aj ked su v nom aj uplne blbosti :
"Ve starých učebnicích pro řidiče najdete informaci, že nejnižší měrnou spotřebu a nejvyšší účinnost má motor obvykle v otáčkách maximálního točivého momentu." - to je pravda aj dnes, nie len v starej ucebnici
"To však platí jen během plného zatížení" - hlupost! najnizsia merna spotreba je v asi dvoch tretinach plneho zatazenia. chlapik v clanku pise raz spotreba a raz merna spotreba ako by to bolo to iste, spotreba je v l/100km a merna spotreba je v g/kWh. pravda je taka, ze pri nizsich otackach a nizkom zatazeni - teda na patke cez mesto, nie na stvorke - merna spotreba narastie ale celkova spotreba v l/100 klesne, vypocty som tu kdesi davno daval aby sa to dalo pochopit. Ak by niekto chcel, mozem tu priklad polopatisticky zopakovat.
duves - ak pri klesani vyradis rychlost, motor sa toci na volnobehu, a to nedokaze len tak z luftu, musi na to spotrebovat palivo, ak si nameral nieco ine, merias zle.
ak nechas pri klesani zaradenu rychlost, spotreba je nulova - motor pretaca sila od kolies - od hmotnosti auta, ziadne perpetuum mobile, ak ju vyradis, spotreba je medzi 0.5 az 2 l/100 - podla rychlosti a teploty motora.
ci sa oplati vyradit alebo nie - je to zhruba jedno, vyradit sa oplati tam, kde si auto na dlhom useku udrzi rychlost, ktoru by si inak musel drzat malym pridavanim plynu. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Slobodoslav
Joined: 10 Apr 2010 Posts: 8
|
Posted: Thu Jan 05, 2012 1:38 am Post subject: Super článok |
|
|
Super článok. Ja to robím úplne intuitívne tak ako sa to píše. Nebojím sa akcelerovať, lebo však treba si aj niečo užiť, jazdím v nízkych otáčkach, lebo LPG to svedčí, (oktánové číslo má 106) a rýchlosť vyhadzujem dosť často - mám rád keď auto plachtí bez motora. Spotrebu mám zvyčajne 7-7,5 l LPG/100 km, čo je približne ekvivalent 5,1-5,5 l benzínu na 100 km (LPG má hustotu 0,55 kg/l, benzín 0,74 kg/l) http://www.lpg.szm.com/cotoolpg.htm
Rýchlosť sa snažím mať podľa tachometra ak to dopravná situácia dovolí v meste 10, na okreskách 20 km/hod nad povolenými limitmi. Iba na diaľnici chodím predpisovo do 130, aby som ušetril palivo a bol ešte ekologickejší. Aj keď LPG je už aj bez toho ekologické dosť: http://www.lpg.cz/vyhodylpg/index.php _________________ Podporujem petíciu za lepšie Slovensko,
www.peticiazalepsieslovensko.sk
(FoFu 1.4 Duratec r.v. 2009, LPG GasTech, Flashlube) |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Feb 08, 2012 5:45 pm Post subject: |
|
|
Tak trošku "mrazivé" spotřeby... 7,22 l/100 km, město + mimo město
Cestou zpátky z dnešního výletu se fofín ukázal, že umí být i usporný -ve dvou lidech, zahřátý motor, silnice I. a II. třídy + pár křižovatek a kruháků, 45 km od nastartování po vypnutí motoru:
_________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 11:03 am Post subject: |
|
|
Nejekologičtější by bylo chodit pěšky, bos a oblečený do přiměřeně velkého spadlého listu. Tím by se eliminovala jak spotřeba ropy, tak i carbon foot. Také by se minimalizovala exploatace zdrojů planety, které jsou omezené. Ovšem prdět by bylo nutné do zvláštního rezervoiru, aby metan nezpůsoboval skleníkový efekt. Katalyzátor na to zatím není.
Ploužit se s motorem typu Duratec, který má max. výkon v 6ti tisících a max. moment ve 4 tisících, na 2 tisíce otáček je čuňárna a základní nepochopení principu spalovacího motoru. |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 11:30 am Post subject: |
|
|
hmmmmm
dobre pindy....
uz sa mi niekolkokrat stalo, ze som isiel v otackach 2000 1/min a cunarnu som nezbadal...
fakt je, ze o zakladnom principe spalovacieho motora by som potreboval este nieco doprednasat aby som ho plne pochopil
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 1:12 pm Post subject: |
|
|
Taky se mi to stává. Chce to číst pozorně. |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Jul 11, 2012 2:13 pm Post subject: |
|
|
Tak zase nějaké info: průměrná srazová spotřeba 5,8 l/100 km
Fofín byl s plným kufrem, 4 osoby, v zásuvce autochladnička a navigace
1.nádrž: 5,49 l/100km - hodně udělalo to,že jsme jeli brzo ráno,takže provoz jsme chytli až za Popradem, tak samo klima se pouštěla až před Prešovem (takže provoz by se dal jako mimo město + dálnice do 130 a klima 1/4 cesty)
2.nádrž: 6,09 l/100km, klima cca 3/4 cesty, mimo město + dálnice do 130 a trochu městského provozu s popojíždkami kolem Vinného
Takže FoFík zase ukázal, že na delší trasy dokáže by usporný, jen se to nesmí přehánět na te dálnici
Jen teda ty ceny benzínu na Slovensku (a to si tady stěžujeme,že je drahý benzín)
V jeden den (během asi 6 hodin ) rozdíl Česká SHELLka a Slovenský Slovnaft (a to byl ještě ten z levnějších) 4 koruny je dost teda _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Gek
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 7:10 am Post subject: |
|
|
Poprvé jsme s Fofínem dosáhli spotřeby pod 6 litrů. 5,9 . Sice to nic neznamená ale vypadá to hezky. . _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 12:10 pm Post subject: |
|
|
Gek wrote: | Poprvé jsme s Fofínem dosáhli spotřeby pod 6 litrů. 5,9 . Sice to nic neznamená ale vypadá to hezky. . |
jak nic neznamena? ma to velky psychologicky efekt _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
tripmag
Joined: 16 Jan 2012 Posts: 35
|
Posted: Tue Sep 11, 2012 7:35 pm Post subject: |
|
|
mamn FoFu 1,6i asi 3 mesiace
nemam sice dobre zaznacene prve tankovania ale potom co mam znacene tak na 3899Km to zluplo 260,33L co je slusny priemer 6,676L/100km
jazdim pomerne dost v meste
cisto mesto davam priemerne za 8L ale kludne aj 7,6L
odkedy som pomenil filtre, sviecky, olej a vycistil klapku auto taha jak prasa
vytacam max. do 2000 a hned radim
hned jak je to mozne davam pri rychlosti 50-60km 5ku auto vobec netrpi co ma dost milo prekvapuje
samozrejme nedusim to stale a obcas tomu dobre nalozim aby sa to prepalilo
dialnicu TT-ZA a spet jazdim zhruba za 6,3L pri rychlosti 120-130 tam a 130-140 spet
zataz skoro stale 2 osoby, 2 bajky dnu a kopec hovadin na chatu... |
|
Back to top |
|
|
|