View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Fri Feb 11, 2011 11:18 am Post subject: priecky na zvysenie tuhosti karoserie (anti-roll rozpery) |
|
|
Zdravim,
vopred sa ospravedlnujem, ak to tu u z bolo diskutovane (no nenasiel som), ale ma niekto skusenosti s "tycou" na zvysenie tuhosti karoserie (angl. strut tower bar, anti-roll rozpery) nasho Fusion-a? Je to citelne zlepsenie? Viete, co myslim
su aj od spodu (subframe):
http://www.steedafusion.com/store/Chassis-Stiffening-Front-Subframe-X-Brace/c24_121/p235/Steeda-Front-Subframe-X-Brace/product_info.html
na focus:
na focus to stoji okolo 22€, ak ste niekto kupovali alebo montovali, dajte prosim tip kde, za kolko a teda ci je to rozdiel. Ja casto jazdim na nespevnenom povrchu a citim na vacsich nerovnostiach, ze tuhost karoserie mojho fusika by sa mohla este o trosku zvysit _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+
Last edited by lacee on Fri Feb 11, 2011 11:29 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
|
Back to top |
|
|
mmiippll
Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Fri Feb 11, 2011 11:40 am Post subject: |
|
|
Taktiez iba moj nazor: pri prejazde nerovnostami je najcitelnejsie priecne krizenie (tzn. prave predne a lave zadne koleso a podobne druha strana). A to tie tyce upevnene zopar skrutkami sotva poriesia. Aby to bolo citelne, musel by to byt pevny pozvarany ram, ale to by uz jazdne vlastnosti boli diametralne odlisne (a samozrejme aj vyssie spomenuta bezpecnost). A to uz nehovorim o tom, ze zvysenie tuhosti karoserie za 22 € je skor v urovni rozpravok, ako reality. Aby som to uzavrel - taketo riesenia nebudu mat ziaden citelny efekt a ak by si chcel urobit nieco poriadne, tak by asi lacnejsie vyslo kupit ojazdenu Ladu Nivu. Tot moj nazor _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Fri Feb 11, 2011 11:56 am Post subject: |
|
|
tak ano, zcasti je to placebo efekt pre lepsi pocit, ale tak skor ste ma odradili. Este by som ale uvital nazor niekoho, kto si to dal namontovat, ake ma prakticke poznatky, ci vobec tam drobny rozdiel badal.
K tej cene, co je zle na nej? Hadam by ste nepytali sa kus kovovej tyce viac, mozno keby tam bola nalepke ze je to pre extrem tunerov, alebo inych -nastrocnych, ktori radi utracaju za veci 5nasobok, len nech je to in _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
mmiippll
Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Fri Feb 11, 2011 12:11 pm Post subject: |
|
|
S cenou nie je ziaden problem, ta tyc urcite nema vacsiu hodnotu. Skor to bolo myslene tak, ze aky efekt mozno za tie peniaze ocakavat. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1592 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Feb 11, 2011 8:30 pm Post subject: |
|
|
Asi takhle. Co vím o zkušenostech od lidí, co to mají v escortu, tak rozpěra zvýšení tuhosti a zlepšení jízdních vlastností přinese. Ovšem mají to většinou v 1,8 nebo RS. Pro Fusiona ale je tohle myslím trochu zbytečné. Zas takové dělo, aby to potřebovalo rozpěry mezi tlumiče to není. Ovšem když to někdo chce, proč ne. Každopádně lepší než koupit z jiného auta a upravovat, tak je asi jednodušší si to udělat přímo na Fusiona. Stačí vypálit příruby na vršek tlumiče, přišroubovat a mezi to navařit vhodnou a vytvarovanou trubku.
Jinak co se týká bezpečnosti při nehodě, tak v tom bych až zas takový problém neviděl. Pokud ti půjde náraz na kolo, tak se to tímhle rozloží na obě strany. S tím ovšem souvisí to, že když ti půjde náraz na jednu stranu, tak bez rozpěry bude oprava levnější než když tam tu rozpěru budeš mít. Ta rozpěra ti totiž při nárazu rozhodí obě strany auta a bude se to blbě rovnat. Takže se ti to vymstí akorát tak, že tě oprava bude stát o dost víc peněz.
Takže bez rozpěry může být po nehodě auto ještě opravitelné a s rozpěrou po stejném nárazu může být na odpis.
Já osobně bych se na tohle u Fusiona vykašlal. Navíc ještě když máš jako většina z nás 1,4
mmiippll: Nezmanená, že když je to levný, tak to přinese malý efekt. Kolik by si za tohle tak chtěl dát. Mě cena přijde odpovídající náročnosti výroby. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
mmiippll
Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Sat Feb 12, 2011 6:23 pm Post subject: |
|
|
Urcite su pripady, ked je najlacnejsie a najjednoduchsie riesenie to najlepsie. No myslim si, ze toto nie je ten pripad, takze ano, to ze je to lacne podla mna znamena ze efekt bude = nula cela nula nic. Ale nechcem sa hadat. Je to iba moj nazor. Nie som mechanik, ale neviem si predstavit, ako by spojenie tlmicov nejakou kovovou tycou uchytenou zopar skrutkami malo pomoct zvysit tuhost karoserie pre jazdu po nespevnenych cestach. Mozno by to mohol niekto vysvetlit. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sat Feb 12, 2011 6:45 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | AJinak co se týká bezpečnosti při nehodě, tak v tom bych až zas takový problém neviděl. Pokud ti půjde náraz na kolo, tak se to tímhle rozloží na obě strany. S tím ovšem souvisí to, že když ti půjde náraz na jednu stranu, tak bez rozpěry bude oprava levnější než když tam tu rozpěru budeš mít. Ta rozpěra ti totiž při nárazu rozhodí obě strany auta a bude se to blbě rovnat. Takže se ti to vymstí akorát tak, že tě oprava bude stát o dost víc peněz.
Takže bez rozpěry může být po nehodě auto ještě opravitelné a s rozpěrou po stejném nárazu může být na odpis.
|
Mám dojem, že to bylo na Felicii...a někdo říkal přesně tohle,co píšeš - při nárazu na jednu stranu to schytá i ta druhá... _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1592 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Feb 13, 2011 9:33 pm Post subject: |
|
|
No je to celkem logický, když pevnou trubkou propojíš vršky tlumičů.
mmiippll: Ono to nejjednodušší a nejlevnější po domácku udělaný řešení je stejný, jako to co si můžeš koupit. Co jinýho by si na tom chtěl vymejšlet. Navíc když to svaříš přímo na autě, tak to má větší tuhost než ty co jsou nahoře na těch fotkách. Jedinej rozdíl tam bude tak v hmotnosti. Ty šroubovaný jsou nejspíš nějakej hliník, kterej se v domácích podmínkách blbě svařuje.
A tuhost karoserie se tím samozřejmě zvyšuje. Navíc když by to nefungovalo, proč by se tohle u sportovních aut dávalo i mezi zadní tlumiče, když by to tam bylo jen jako zátež. Ty si to tam samozřejmě dávat nebudeš, protože by sis s tim zabral kufr, kterej používáš. Pokud to dáš jen dopředu, je to takový řešení napůl, ale něco to přecijenom přinese. Každopádně chce to zvážit i výše uvedené rozložení nárazu na obě kola a tím možná neopravitelné zkroucení karoserie.
Jinak ještě odpověď pro lacee z prvního příspěvku. Zlepšení poznáš. Ale v případě, že s tim jezdíš pořádnou pilu a máš v tom Fusionu aspoň 1,6 benzín. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Wed Mar 23, 2011 10:52 pm Post subject: |
|
|
vdaka za postrehy vsetkym. Uz som teda trochu opatrnejsi a zrejme sa do toho nepustim. Ale aj tak by som uvital mozno ak by niekto si nieco take dal namontovat, ze ake ma vlastne skusenosti _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
|