View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dudu
Joined: 12 Oct 2010 Posts: 3
|
Posted: Wed Oct 27, 2010 8:57 pm Post subject: Motor"zahuci" Spravne otacky pri radeni 1->2, 2 |
|
|
Zdravim vsetkych, tak som sa aj ja pridal do klubu stastnych majitelov noveho Fusiona 1.4TDCi
Za 2 tyzdne mam na nom najazdene cca 2500km.
Posledne dni pozorujem pri radeni z 1 na 2 a z 2 na 3, ked prudsie pridam na cca 2000 + otacok, ze po stlaceni spojky a pusteni plynu motor este cca sekundu ostava v prilis vysokych otackach, niekedy az "zahuci".
Pride mi to akoby nevracalo plynove lanko dostatocne rychlo.
Ked radim na nizsich otackach tak problem nieje, tie mi ale nestacia napr. ked potrebujem rychlo vyjst z krizovatky, lebo po okamzitom preradeni na 2ojku hned po rozbehu nemam dostatocnu akceleraciu.
Ked ale pridam viac, robi to popisanu vec. Pri radeni 3-->4 a 4-->5 to je ovela menej vyrazne.
Rozmyslal som aj ci to nebude spojkou - (trosku som ju potrapil pri vybiehani do briezku na chatu, ale to bolo tak do 5 sekund, podla mna to nova spojka musela ustat). Mam ale teraz dojem ze odvtedy zacala zaberat o dost vyssie ako zaberala hned po kupe. Nemyslim ale ze by preklzovala.
Predtym som jazdil na 2.0 iTD Honde (cca 100000km) a takyto problem som nemal.
Stretli ste sa niekto s niecim podobnym na Vasom FF s tymto motorom?
Dakujem pekne za radu. _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi, seda metaliza |
|
Back to top |
|
|
port3r
Joined: 17 Sep 2009 Posts: 61
|
Posted: Thu Oct 28, 2010 7:00 am Post subject: |
|
|
ten motor nema lanko na plyne je to elektronicky plyn, cize lanko nezadiera. _________________
Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Oct 28, 2010 11:00 am Post subject: |
|
|
Přesně tak, je to elektronicky řízeno, pokud to dělá u studeného motoru, tak je to v pořádku _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
Dudu
Joined: 12 Oct 2010 Posts: 3
|
Posted: Thu Nov 04, 2010 8:20 am Post subject: |
|
|
Dakujem pekne za odpovede, zda sa ze to robi hlavne ked je studeny motor. Pojdem buduci tyzden to dat pre istotu skontrolovat.
potom napisem ako to dopadlo.
Inak auticko beha jedna radost, skusal som aj mierny teren - polna cesta na chatu a vsetko bez problemov. _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi, seda metaliza |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Thu Nov 04, 2010 9:22 am Post subject: |
|
|
Je to tím studeným motorem, na kontrolu opravdu jezdit nemusíš Dělají to i benzínáky, dělá to i můj C-Max. Po celodenním stání venku (jsem v práci) motor cca sekundu drží při řazení otáčky kolem 3.000, takže don´t worry... _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Wed Nov 10, 2010 10:22 am Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | Je to tím studeným motorem, na kontrolu opravdu jezdit nemusíš Dělají to i benzínáky, dělá to i můj C-Max. Po celodenním stání venku (jsem v práci) motor cca sekundu drží při řazení otáčky kolem 3.000, takže don´t worry... |
to je dost zaujimave, moje auto to nikdy nerobilo a ani nerobi. _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Wed Nov 10, 2010 11:18 am Post subject: |
|
|
Studený motor = vyšší volnoběžné otáčky.
Když se studený motor při řazení roztočí na zhruba 2000-2500 ot./min a víc, tak mu chvíli trvá, než otáčky zase spadnou na volnoběžné, které se normálně pohybují v rozmezí 900 - 1000 ot./min. S nesešlápnutou spojkou má motor větší odpor než s vyšlápnutou spojkou a prostě jede s větší zátěží, po vyšlápnutí jede najednou úplně bez zátěže a trvá mu to trošku déle, než se srovná.
PS: nepamatujete nikdo jízdu se starou Škodovkou na ruční sytič? Jak motor řval při každém přeřazení? Přestože Fofínek má vstřikování, principiálně tam ten sytič pořád je _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Thu Nov 11, 2010 11:15 am Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | Studený motor = vyšší volnoběžné otáčky.
Když se studený motor při řazení roztočí na zhruba 2000-2500 ot./min a víc, tak mu chvíli trvá, než otáčky zase spadnou na volnoběžné, které se normálně pohybují v rozmezí 900 - 1000 ot./min. S nesešlápnutou spojkou má motor větší odpor než s vyšlápnutou spojkou a prostě jede s větší zátěží, po vyšlápnutí jede najednou úplně bez zátěže a trvá mu to trošku déle, než se srovná.
PS: nepamatujete nikdo jízdu se starou Škodovkou na ruční sytič? Jak motor řval při každém přeřazení? Přestože Fofínek má vstřikování, principiálně tam ten sytič pořád je |
moze to byt aj technikou radenia a drahou spojkoveho pedalu ... ja ked pustim plyn a kym stlacim spojku tak motor otackami klesne aj ked je studeny ... je ale pravda, ze na takych vysokych otackach neradim skoro nikdy ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|