View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Tue Jan 19, 2010 7:47 pm Post subject: Záloha baterie |
|
|
Mám následující dotaz.Už jste někdo zkoušeli odpojit a vyndat z motorového prostoru akumulátor (12V,43Ah)???
Kolega to udělal u Opelu Astra(chtěl jí před zimou dobít mimo auto),zablokoval celou elektroniku zapalování včetně rádia.Do servisu jsme jej odtáhli,museli auto napíchnout na oplácký software a zprovoznit.Na odblokování rádia odesílali dotaz na centrálu Opel,neboť Astra je z bazaru a neměl kód.Modlil se,aby auto nebylo nakonec zjištěné jako kradené.
Ptal jsem se ve Fordu - servisu,u Fofu toto snad nehrozí,dle servisu i příručky se elektronika zapalování sama po chvíli naprogramuje a musí se pouze odkódovat rádio.
Jsem elektrikář a napadlo mne,že bych v případě nutnosti vyndání akumulátoru mimo auto ke svorkám paraelně připojil baterku ze Simsona (12V,5,5Ah) a tim udržel pro palubní elektroniku napětí po dobu vyndání baterky z auta za účelem nějaké manipulace s ní.
Už jste s tímto někdy někdo "laborovali"???? |
|
Back to top |
|
|
port3r
Joined: 17 Sep 2009 Posts: 61
|
Posted: Tue Jan 19, 2010 9:49 pm Post subject: |
|
|
osobne by som to neriesil, mal som bateriu odpojenu 11 hodin a po napojeni vsetko ok, uz som to tak spravil 2x, nemam ford radio, takze kody na radio neriesim. _________________
Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Jan 20, 2010 7:09 am Post subject: |
|
|
Mne sa na FoFu nič take nestalo. Mal som odpojenu bateriu asi hodin, koli resetu elektroniky riadiacej jednotky. Ano, kod na radio si to pytalo.. No ten mam. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Jan 20, 2010 10:07 am Post subject: |
|
|
Ja mám batériu odpojenú už 3 mesiace (nepojazdné auto) a všetko v poriadku.Jedine rádio sa kóduje. Na zimu jazdím s iným autom _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Last edited by Liboro on Sun Feb 14, 2010 11:40 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 4:59 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Ja mám batériu odpojenú už 3 mesiace (nepojazdné auto) a všetko v poriadku.Jedine rádio sa kóduje. |
Odpověď z knížky:
Některé systémy vozidla vyžadují nepřetržité napájení,buď k zajištění funkce(např.hodiny,rádio,imobilizér) a nebo pro zachování údajů v paměti(např.ECU řízení motoru), která je v případě odpojení baterie vymazána.Proto vždy před odpojením baterie věnujte pozornost následujícím úkonům,aby jste předešli nepředvídaným následkům:
b)U vozidel vybavených systémem řízení motoru může řídící jednotka přijít při odpojení baterie o informace uložené v paměti.Jde o hodnoty volnoběhu,pracovní nastavení a paměť závad-v případě kódu závad je proto vhodné nechat paměť prověřit prodejcem Ford se speciálním diagnostickým vybavením.Vždy po odpojení baterie budou muset být hodnoty týkající se volnoběhu a dalších souvisejících pracovních nastavení znovu naprogramovány do paměti jednotky.ECU to sice zpravidla provede sama,avšak do té doby může volnoběh kolísat,vozidlo může reagovat se zpožděním a výkon se může snížit.Aby se jednotka ECU mohla pokusit potřebné hodnoty znovu nastavit,nastartujte motor a nechte jej pracovat co nejblíže obvyklým volnoběžným otáčkám,dokud nedosáhne provozní teploty.Poté zvyšte otáčky na 1200ot/min na přibližně dvě minuty.Poté s vozidlem proveďte jízdu dlouhou podle potřeby-přibližně 10 km,aby se vystřídaly všechny jízdní režimy a jednotka mohla příslušné hodnoty uložit.
Záměrně nevypisuji body a),c)d),které se týkají centrálního zamykání, imobilizéru a rádia.To by bylo "na slohové cvičení!
NENÍ TEDY JEDNODUŠŠÍ V PRÍPADĚ NUTNOSTI ODPOJENÍ BATERIE UDĚLAT MNOU NAVRHOVANÉ PARAELNÍ PRIPOJENÍ ZALOŽNÍ BATERIE???
Rozhodně to dá časově méně práce,než potom provádět veškerá nutná popisovaná opatření. |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 7:19 pm Post subject: |
|
|
Není, klidně dej baterku po 3 měsících do auta a jediné co nastavíš jsou hodiny popř. dálku.
To ostatní co je popsáno v knize jsou věci které nemusíš řešit. _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 8:31 pm Post subject: |
|
|
Tak tedy nevím,to hovoří tvé osobní zkušenosti?Pak jsou tedy všichni Ti,kteří píší odbornou literaturu vlastně na nic. |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 8:46 pm Post subject: |
|
|
Je to osobní zkušenost. Spousta věcí má dvě řešení: 1. To správné a 2. To které funguje
Obě varianty jsou v pohodě a neskazíš nic ani jednním způsobem. _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 9:03 pm Post subject: |
|
|
Gil,jsem elektronik a 33let se tímto oborem živím.Fusiona má sice od září 2009,baterii jsem pochopitelně nikdy nevyndával.Ale také vím,že některé zákonitosti se v oboru elektro nedají obejít.Takže ty rady v knížce mi přeci jen připadají logičtější.
Schválně se obrátím s dotazem na nějaký servis Ford,ať se k tomu vyjádří.Doufám,že mi nyní odpovíš,že všechny servisy stojí ........ |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1591 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 9:52 pm Post subject: |
|
|
No to ti nemusí povídat Gil. Neřikám, že všechny, ale najde se jich asi dost _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 10:10 pm Post subject: |
|
|
2 hanýsek senior:
V prvním příspěvku píšeš:
hanýsek starší wrote: | "Ptal jsem se ve Fordu - servisu,u Fofu toto snad nehrozí,dle servisu i příručky se elektronika zapalování sama po chvíli naprogramuje a musí se pouze odkódovat rádio. " |
Já ti napsal svoji osobní zkušenost. Co chtít víc než teorie a praxe v jednom vlákně _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Fri Jan 29, 2010 8:42 pm Post subject: |
|
|
Gil,máš pravdu.V prvním příspěvku se zmiňuji o dotazu,který jsem uskutečnil v servisu Ford Charouz při osobní návštěvě v první polovině ledna.Technik si po položení mého dotazu vůbec nebyl jistý s odpovědí a raději se odešel zeptat na dílnu.Dost mne to překvapilo a odpověď byla taková "nějaká nedůvěryhodná".
Zároveň jsem tam chtěl koupit na FoFu zástěrky.Když mi řekli cenu a dalších 500Kč za montáž,tak jsem "odkráčel" ke konkurenci.Podotýkám,že jsem v září 2009 Fusíka koupil právě u nich,ale o své zákazníky zrovna moc neusilují.
Následně jsem se ocitl v AutoIN,úplně jiný přístup,zástěry za daleko nižší cenu.Pokud bych měl sebou Fusíka,zadarmo by mi je nasadili.Ale svou montáž jsem popsal jinde.To jen na vysvětlenou,proč si AutoIN získalo mou důvěru.
Dnes jsem tam schválně zavolal s dotazem,který zde již několikátý den rozebíráme.Jednoznačně mi bylo sděleno a doporučeno,ať se držím doporučení napsaných v knížce a nepřidělávám si zbytečné starosti.I oni pokud odpojují elektriku Fofíka od zdroje(baterie),provádějí zálohování.I o něm se zmiňuje uvedená knížka v posledním bodě.A jde to i snadnějším způsobem.
Takže závěr k tomuto tématu:
Ctím osobní zkušenosti každého z vás jako jedince,kteří jste se k tomuto tématu vyjadřovali,ale já osobně se v případě nutnosti odpojení baterie budu "jistit" vlastním citem.
I tak dík za vaše názory a odpovědi. |
|
Back to top |
|
|
|