View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zamepe
Joined: 03 Nov 2009 Posts: 2 Location: Tábor,CZ
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 11:17 am Post subject: volnoběžné otáčky |
|
|
Mám na FF 1,4 benzín najeto 2500km.Při jízdě po vyřazení jakékoli rychlosti se drží otáčky na 1000-1100.Nemám zapnutou klimatizaci.Po opětovném zmačknutí spojky klesnou otáčky na 800,po povolení spojky zase vzrostou až na 1100 otáček.Po úplném zastavení klesnou na 800.Jakoby byla spojka stále v záběru.Nevím,nejsem odborník.Poradí někdo? |
|
Back to top |
|
|
Silver
Joined: 26 Mar 2009 Posts: 82 Location: Trnava
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 3:27 pm Post subject: |
|
|
Na tich tisic otacok je motor nadstaveni od vyrobi,aspon myslim ze to tak je .Ja mam takisto na volnobehu 1000 otačok. _________________ Ford Fusion 1.4 16V Black Panther |
|
Back to top |
|
|
worazim
Joined: 23 Mar 2009 Posts: 79 Location: České Budějovice
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 6:45 pm Post subject: |
|
|
Od koupě fusíka mám otáčky při studeném motoru 1000 ot. a když se zahřeje motor, tak postupně klesnou na 800 ot na volnoběh.
Najeto momentálně 4600 km.
Akorát mi přesně od najetých 3500 km po nastartování vyletí otáčky až k 1900 , ale hned zas klesnou na 1000 nebo 800 ot. při zahřátém motoru. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG |
|
Back to top |
|
|
jeff
Joined: 17 Oct 2007 Posts: 80 Location: Praha
|
Posted: Wed Nov 04, 2009 11:18 am Post subject: |
|
|
To zamepe: je to tak spávné, je to kvůli emisím. _________________ Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006 |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Wed Nov 04, 2009 11:49 am Post subject: |
|
|
Ale zamepe se ptal na něco jíného a to, že se mu mění otáčky při vyšlápnutí spojky _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Nov 04, 2009 1:36 pm Post subject: |
|
|
No nijak sem to u svýho auta nezkoumal, ale řekl bych, že to budeme mít všichni stejně. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
jeff
Joined: 17 Oct 2007 Posts: 80 Location: Praha
|
Posted: Wed Nov 04, 2009 5:19 pm Post subject: |
|
|
Gil wrote: | Ale zamepe se ptal na něco jíného a to, že se mu mění otáčky při vyšlápnutí spojky |
Však ano, pokud jedu z kopce na volnoběh, mám cca 1200, pokud při tom vyšlápnu spojku, klesne na 800. To samé při dojíždění ke křížovatce na volnoběh, teprve když klesne rychlost pod určitou mez, pak teprve spadnou ot. na těch volnoběžných 800. Opět zopakuji, je to kvůli emisím a v pořádku!
(Máme již modernější auta než ta, se kterými stále srovnáváme...) _________________ Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006 |
|
Back to top |
|
|
palo.789
Joined: 17 Apr 2008 Posts: 56 Location: Břeclav
|
Posted: Sat Nov 07, 2009 12:41 pm Post subject: |
|
|
No můj názor je, že to není kvůli emisím, ale kvůli bezpečnosti. Potřebuješ určitý výkon motoru kvůli bezchybnému fungování posilovače řízení a brzd. Když klesne rychlost vozidla pod určitou mez, nebo auto zastaví úplně tak řídící jednotka "ubere plyn" a otáčky klesnou na cca 800. |
|
Back to top |
|
|
jeff
Joined: 17 Oct 2007 Posts: 80 Location: Praha
|
Posted: Sat Nov 07, 2009 6:19 pm Post subject: |
|
|
I při těch 800 ot. to bude bezpečně brzdit i zatáčet. _________________ Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006 |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Sun Nov 08, 2009 4:12 pm Post subject: |
|
|
No já si dovolím odpovědět na původní dotaz, protože se to tady trošku zakecalo.
Dělá to tak u všech aut a je to čistě o mechanice. Pokud sešlápneš spojku jede motor na volnoběžné otáčky, které jsou nastavené při zahřátém motoru na cca 800 +-. Pokud spojku pustíš spojí se motor s kolama a ty zvýší otáčky motoru, protože "roztočí" motor.
Nemá to nic společného s emisema ani bezpečností a je to v pořádku. _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Nov 09, 2009 8:22 am Post subject: |
|
|
to Gil :
vsimol si si, ze v prvom prispevku sa pise : pri vyradenej rychlosti? _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Mon Nov 09, 2009 12:16 pm Post subject: |
|
|
NE _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Nov 09, 2009 1:14 pm Post subject: |
|
|
No každopádně při uvolnění spojky ty otáčky na chvíli o něco vylezou, protože se nepatrně zvedne zátěž motoru (lamela, přítlačný kotouč, hřídel do převodovky). Navíc řídící jednotka si hlídá rychlost vozidla a udržuje si otáčky, kuli řazení.
U případu, který popisoval Gil, by lítali otáčky daleko víc než jenom na 1100.
Další věc. K čemu je dobrý jezdit a mít vyřazeno. Jestli si někdo myslí, že kuli úspoře paliva, tak to je naprostej nesmyl. Naopak to žere víc, než kdyby tam byla rychlot a brzdil si motorem.
Každopádně tento rozdíl bych moc neřešil. Jo, kdyby zůstávali otáčky někde u 2000 nebo během řazení lítali nahoru, to už by problém byl. Pokud vše šlape naprosto normálně, neřešil bych to. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Gek
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Sat Mar 11, 2017 4:14 pm Post subject: |
|
|
Ahoj. Mám Fofína po rozvodech, ale dělá co nedělal a mě se to nelíbí. Volnoběžné otáčky při stojícím vozidle po sešlápnutí plynu vyletí a pak klesají až na 400, motor se zaklepe, někdy to ustojí, někdy zdechne. Kde se dají zvýšit otáčky ? Když se drží, tak jsou pod 800. _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sat Mar 11, 2017 4:32 pm Post subject: |
|
|
Nikde, nemá to žádnej šroubek na přidání, kontroluje to RJ. Kdyby se to stalo mně, už mám naskákaný pupínky z toho, že mekánici blbě zablokovali kolečka rozvodů a nák jim to přeskočilo. Nespal bych z toho. Ať tě provází síla. Pro úplnost dodám, že mi rozvody dělali loni u Fordů a volnoběh je naprosto stejný jako byl před tím. I motor se otáčí správně, auto jede dopředu. (když má). _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
|