View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maroš
Joined: 18 May 2007 Posts: 6 Location: Košice
|
Posted: Mon Jun 25, 2007 8:03 pm Post subject: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
Máte niekto link na článok s diagramom priebehu výkonu a krútiaceho momentu v závislosti na otáčkach pre FoFu 1.4 benzín? _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2007 |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 11:29 am Post subject: Re: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
Maroš: Ford ke svým motorům žádné výkonostní grafy nezveřejnuje, takže jediná možnost jak takový graf získat, je změřit individuálně daný motor (konkrétní kus) na válcové zkušebně. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Maroš
Joined: 18 May 2007 Posts: 6 Location: Košice
|
Posted: Fri Jun 29, 2007 8:07 pm Post subject: |
|
|
vďaka za info, zdala sa mi moja hľadacia neúspešnosť podozrivá, ale predsa len aspon niečo také ako v tom článku o rri.se (kde 1.4i 16V nie je) _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2007 |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Mon Jul 09, 2007 8:25 pm Post subject: Re: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
Vdaka za graf,
aj mna to zaujimalo.
takze nad 4500 to nema zmysel tocit.
Marcel _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Mon Jul 09, 2007 9:21 pm Post subject: Re: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
Maki wrote: | ...takze nad 4500 to nema zmysel tocit. |
A na to jsi přišel jak? Právě mezi 4500 - 5700 má ten motor 1.4 16V nejvyšší výkon.
Jinak ty grafy jsou zase jen změřené konkténí motory, takže jiný kus může mít průběh výkonové křivky dost odlišný. Podle Forda má mít 1.4 16V 58kW (80k) při 5700 ot a 124 Nm při 3500ot. Srovnej si to s tím grafem, maximum krouťáku je úplně jinde. A nesouhlasí ani křivka krouťáku a výkonu - 58kW při 5500 ot (jako je na tom grafu) znamená krouťák 100 Nm při 5500ot. výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30 _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Maroš
Joined: 18 May 2007 Posts: 6 Location: Košice
|
Posted: Thu Jul 12, 2007 6:20 pm Post subject: |
|
|
ďakujem za graf. Bál som sa podtáčať ho (predtým som mal hladký dízel) ale pozerám, že ak posuniem radenie niekde ku 2700 budem stále vpohode a snáď mi trochu klesne spotreba. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2007 |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Thu Jul 12, 2007 8:37 pm Post subject: |
|
|
Maroš wrote: | ďakujem za graf. Bál som sa podtáčať ho (predtým som mal hladký dízel) ale pozerám, že ak posuniem radenie niekde ku 2700 budem stále vpohode a snáď mi trochu klesne spotreba. |
Niekedy zaradujem uz pri 2000 a taha to (samozrejme sa rozbieha dlhsie). Ked dochadzam na patke ci styrke hocikedy toci 1500- 1700.
maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
Craken
Joined: 26 Apr 2007 Posts: 56 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 9:40 am Post subject: |
|
|
radit smerom nahor pri 2000 rpm je podla mna sialenstvo....ja radim pri cca 2800... |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Jul 13, 2007 9:56 am Post subject: |
|
|
Cokoliv pod 2000 ot /min jsou přechodové, nebo volnoběžné otáčky, to není normální provozní režim motoru! A v autě o hmotnosti 1200 kg ten motor při pokusu o akceleraci z takhle nízkých otáček, zvlášť na 4ku nebo 5ku doslova trpí. Na dvojku by to ještě snad šlo, na trojku s citem a přivřením obou očí.
Chlapi mějte rozum. Odřazovat ve 2000 ot znamená, že otáčky klesnou na 1200-1500 ot, to auto nemá žádný výkon, motor je mimo rozsah provozníchotáček a jenom ho týráš. Za jízdy by otáčky neměly klesnout pood 2000ot - s výjimkou brždění motorem.
Já občas když jsem líný řadit, tak jezdím na 5ku od 1000ot (a chce to opravdu hodně s citem a jen po rovině), ale jám mám V6 se 151kW v autě s pohotovostní hmotnosti 1361kg! _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Sun Jul 15, 2007 9:01 am Post subject: |
|
|
DR wrote: | Cokoliv pod 2000 ot /min jsou přechodové, nebo volnoběžné otáčky, to není normální provozní režim motoru! A v autě o hmotnosti 1200 kg ten motor při pokusu o akceleraci z takhle nízkých otáček, zvlášť na 4ku nebo 5ku doslova trpí. Na dvojku by to ještě snad šlo, na trojku s citem a přivřením obou očí.
Chlapi mějte rozum. Odřazovat ve 2000 ot znamená, že otáčky klesnou na 1200-1500 ot, to auto nemá žádný výkon, motor je mimo rozsah provozníchotáček a jenom ho týráš. Za jízdy by otáčky neměly klesnout pood 2000ot - s výjimkou brždění motorem.
Já občas když jsem líný řadit, tak jezdím na 5ku od 1000ot (a chce to opravdu hodně s citem a jen po rovině), ale jám mám V6 se 151kW v autě s pohotovostní hmotnosti 1361kg! |
Berem ta za slovo, hovoril som niekedy zaradujem samozrejme s citom na plyne a vacsinou je to na rovinke.
normalne okolo 2700-3000.
Maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
Posted: Mon Jul 23, 2007 2:35 pm Post subject: Re: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
DR wrote: | Maki wrote: | ...takze nad 4500 to nema zmysel tocit. |
A na to jsi přišel jak? Právě mezi 4500 - 5700 má ten motor 1.4 16V nejvyšší výkon.
Jinak ty grafy jsou zase jen změřené konkténí motory, takže jiný kus může mít průběh výkonové křivky dost odlišný. Podle Forda má mít 1.4 16V 58kW (80k) při 5700 ot a 124 Nm při 3500ot. Srovnej si to s tím grafem, maximum krouťáku je úplně jinde. A nesouhlasí ani křivka krouťáku a výkonu - 58kW při 5500 ot (jako je na tom grafu) znamená krouťák 100 Nm při 5500ot. výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30 |
DR - pozrel si sa na ten graf oboma ocami - mne to tam vcelku sedi....ono je to graf orientacny - nemozme sa tam pozerat presne na milimetre _________________ 1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/ |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Mon Jul 23, 2007 5:57 pm Post subject: Re: diagram výkon-krútiaci moment |
|
|
xxnobodyxx: nic osobního, ale já vidím dobře. Jestli ty u 1.4 16V v tom grafu vidíš 100 Nm při 5500ot (a měl by tam být dokonce 104 Nm), tak potřebuješ návštěvu očaře mnohem víc, než já .
Ten graf je tak orientační, že jenom ty dvě křivky, mezi kterými je jasně definovaný vztah, se rozcházejí o 20%. Takže pokud i všechno ostatní je s tolerancí 20%, dají se údaje z grafu interpretovat následovně. Motor má nejvyšší výkon asi tak 46 - 70kw při otáčkách přibližně 4560 - 6840 ot/min. maximální krouťák je přesně asi 99 - 149 Nm při 2800 - 4200 ot/min. Já chápu, že v tomhle měřítku nemůžu čekat naprostou přesnost, ale 20% je moc - to by kdokoliv z vás od ruky nakreslil přesněji .
Svým příspěvkem jsem chtěl jenom upozornit, že údaje v tom grafu jsou poněkud nevěrohodné. Nevím proč a je mi to jedno, ale ty hodnoty tam prostě nesouhlasí- a to by teda sakra měly. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Jul 24, 2007 8:42 am Post subject: |
|
|
xxnobodyxx: čemu říkáš "graf je zveřejněný fordem"? Zveřejnil to nějaký prodejce, nebo je to z oficiálních materiálů importéra?
Na oficiálí materiály importéra to nevypadá, ani grafickou úpravou, ani zobrazovanými hodnotami - oficiální grafy udávají oficiální hodnoty, tyhle grafy se výrazně liší.
Už jsem to psal, tohle vypadá, že někdo vzal 2 auta, nechal je změřit na brzdě a z toho vytvořil tenhle graf. Je to zajímavé, ale žádně závěry se z toho dělat nedají, protože průměrný motor může mít křivku výkonu i krouťáku dost odlišnou. Že ty zakreslené hodnoty jsou v vzájemně rozporu, to už jsem taky psal.
Ostupnování převodovky je něco jiného, to se může klidně lišit a taky liší podle motorizace, výbavy, země určení .... Takže jenom napsat převodové poměry bez uvedení všech dalších zmíněných údajů taky není moc platné. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
|